Businessclub in de spotlight: Arno Zomer
Businessclub 13 mei 2024Maak kennis met Arno Zomer, een onmisbare kracht binnen onze sponsorcommissie. Arno is betrokken bij het beheer van sponsoren, acquisitie van nieuwe partners, en het organiseren van evenementen voor onze businessclub. Hij beheert ook de advertenties voor ons clubblad en de presentatiegids en is het aanspreekpunt voor marketing gerelateerde zaken zoals nieuwsbrieven en social media. Arno’s inzet is van onschatbare waarde voor IJsselmeervogels. Leer hem beter kennen in dit artikel.
Achtergrond en betrokkenheid
Met trots vertelt Arno: “Ik ben nu ruim 12 jaar actief binnen de sponsorcommissie van IJsselmeervogels.” Zijn reis met de club begon al vroeg, spelend vanaf de F6 tot het tweede elftal. “Na een afstudeerstage in 2012 binnen de sponsorcommissie ben ik blijven hangen. Het is niet alleen mijn hobby, maar ook een waardevolle tijdsbesteding in een commercieel werkveld dat goed aansluit bij mijn professionele omgeving.”
Hoe ziet jouw wedstrijddag eruit?
Een typische wedstrijddag voor Arno is goed gevuld: “De ochtend breng ik door met mijn gezin. Visje eten op de markt, boodschappen doen (Spakenburgse mannen kennen het wel 😉). Daarna rond 14.00 uur aanwezig in het sponsorhome waar we gasten ontvangen, potentiële sponsoren uitnodigen en als gastheer zorgen dat alles goed verloopt. Afhankelijk van het resultaat, de drukte in het sponsorhome of aanwezige gasten ben ik tot enkele uren na de wedstrijd aanwezig.”
Wat is je drijfveer in jouw rol bij IJsselmeervogels?
Arno is gedreven door het motto van de sponsorcommissie: Vrijwillig, maar niet vrijblijvend. “We werken hard om het sponsorbudget te beheren en te laten groeien. Dit is essentieel omdat sponsorinkomsten, naast horeca-opbrengsten en contributie, de belangrijkste bronnen zijn van onze clubinkomsten. Voetballend niet meer actief zijn maar toch betrokken zijn en een bijdrage leveren aan Nederlands allermooiste amateurclub is iets wat me drijft. Daarnaast past mijn commerciële instelling vanuit het zakelijke leven prima bij de rol die ik heb binnen de sponsorcommissie.”
Het meest belonende aan mijn rol binnen de club is samen succesvol zijn en fantastische resultaten neerzetten met de acquisitie collega's van de sponsorcommissie. We presteren niet voor onszelf, maar voor de club.
Wat zijn jouw speciale herinneringen aan IJsselmeervogels?
“Er zijn vele bijzondere herinneringen, vooral uit de tijd van de kampioenschappen tussen 2005 en 2011. We waren thuis bijna onoverwinnelijk, wonnen bijna elke thuiswedstrijd en scoorden vaak 4-5 doelpunten”, herinnert Arno zich met nostalgie. “Daarbij de intochten in de haven waarbij alles rood kleurde, de rook, de fakkels, het feest… Iets wat ik graag weer mee maak, en prima dat dit is met een eventueel kampioenschap in de derde divisie. We spelen er nu eenmaal en zullen toch kampioen moeten worden om weer te gaan spelen waar we horen, het allerhoogste amateurniveau.”
Hoe zie je de toekomst van IJsselmeervogels?
Arno spreekt optimistisch over de toekomst: “Ik zie een bloeiende en groeiende vereniging voor me, waar nog veel ruimte is voor professionalisering. Veel mensen hebben geen kennis van wat er allemaal afspeelt bij een club als IJsselmeervogels. Het beheren van het sportpark, de uitdagingen rondom de groei van de businessclub en de constante drive van hardwerkende vrijwilligers om voor alle facetten van de vereniging de juiste faciliteiten te organiseren zal een onderwerp blijven voor de korte en lange termijn. Hoop dat ook jonge(re) leden inzien dat vrijwilligerswerk belangrijk is en dat vergrijzing van de maatschappij niet zal zorgen voor vergrijzing van het vrijwilligersbestand van VVIJV.”
En wie ben je buiten het veld?
Buiten de club is Arno commercieel manager bij De Ridder BV. “Deze rol is zeer divers, gezien het een handelsbedrijf én een productiebedrijf betreft. Ik ben ook voorzitter van de medezeggenschapsraad van De Grondtoon en ondanks mijn drukke schema probeer ik tijd vrij te maken om te hardlopen of te racefietsen. Verder ben ik een trotse vader van drie zoons en de echtgenoot van Wendy. Daarnaast heb ik een brede interesse voor investeren en cryptocurrency.”
Slotoproep
“Ben je eigenaar van een bedrijf en heb je interesse in sponsoring, neem gerust contact op. We krijgen weleens de opmerking van bedrijven dat ze nog nooit gevraagd zijn om sponsor te worden, met ruim 350 sponsoren en ‘slechts’ 4 relatiemanagers is het een hele taak om alles op de rit te houden. Help ons dus, deel je kennis (of ervaring) als je denkt potentiële sponsoren te kennen of commerciële ervaring hebt en wellicht zelfs onderdeel van de sponsorcommissie kan worden.”
Ben je sponsor van IJsselmeervogels en wil je jouw product, dienst, actie of aanbieding delen binnen IJsselmeervogels, maak dan gebruik van het concept “Sponsoren voor sponsoren” via deze knop.